detskavagottoleva

Alla inlägg under april 2015

Av Monica Johansson - 26 april 2015 21:32

Jag har lättare att skriva i bloggen när det har hänt trevliga saker! Nu är ett sånt tillfälle! I lördags tävlade Ila och jag i högre spår i Fagersta. Vi blev uppflyttade till elitklass och vann tävlingen

 

Vi har haft en del att kämpa med inför denna tävling. I o m Ilas hormonpåverkan efter löpen så har inte träningen givit resultat. Tvärtom, så har vi förstört det som har varit bra. Efter operation och rehabilitering så har jag fått börja om med att lära henne en del moment. Vi har tränat mycket och mina träningskompisar har ställt upp och hjälpt och stöttat mig i träningen. TACK bästa vänner! När det sen visar sig att allt slit ger resultat, då blir man glad!

Här är några bilder från träningar.


Att skälla på kommando har inte varit så lätt att få till. Det blir lite fnysningar innan hon kommer igång.


 


Hon hoppar gärna men har svårt att sätta sig rakt på andra sidan, men hoppar ändå tillbaka.


 


Roligt med hoppbilder!

 

Tungapporten är förfärligt tung! Den väger 4 kg, en fjärdedel av Ilas vikt!



 

Dagen före tävlingen tog vi det lite lugnt och promenerade med några kompisar.

Det visade sig vara bra uppladdning!








Av Monica Johansson - 6 april 2015 23:07

Ja då har påsken susat förbi! Lite kallt och ruggigt har det varit, men några solglimtar har vi fått se. Men för hundträning så har vädret varit bra! Torsdag före påsk gjorde Ila ett superfint uppletande av föremål! Jag blev så glad för det har gått troll i den träningen. 

På långfredagen kom Melker (Kelpie) för att stanna hos oss några dagar. Melker är Ilas kompis!

 

Det blev mycket bus och lek! 

På kvällen fick hundarna vara hemma och jag åkte till syster i Prinsbo. God mat och trevligt umgänge med familjen. Yngsta barnbarnen var där , och jag märkte att jag inte är van att umgås med små barn längre. Barn är livliga och tar plats! Och gulliga är dom!

På påskafton fick båda hundarna följa med ut i skogen och gå varsitt spår! Uppletande som blev misslyckat för Ila! Och jag blev nedstämd! Attans också - att det inte kan bli stabilt! Kvällen tillbringade jag med dotter och hennes familj m fl. God mat igen och trevligt! Känner mig bortskämd! Hundarna vilade skönt hemma!

 

Melker känner sig som hemma och sover gärna i min säng!

På påskdagen blev det skogen igen! Varsitt spår åt hundarna, dom är båda riktigt bra på det! Lite lydnadsträning hann vi också med! Melkers matte och husse kom och hämtade honom och han blev så klart jätteglad! 

Annandag Påsk var vi bjudna på sökträning med påsk-lunch! Ila som inte tränat sök på jättelänge, tyckte att det var superroligt och var taggad till tusen! Det gjorde matte glad!

Man kan säga att påsken gick i hundträningens tecken! 

Ovido - Quiz & Flashcards