detskavagottoleva

Alla inlägg under maj 2018

Av Monica Johansson - 22 maj 2018 23:23

Ja det känns som högsommar fast vi bara är i mitten på maj! Och gärna för mig, jag gillar sol och värme! Vi har redan badat flera gånnger, Ila fler gånger än jag. 

 

 Bozza 


Dante, Mitch o Morris med matte Lotta. 


    

18 grader är helt ok tycker jag, då är det t o m njutbart. 16 grader, njaaa då blir det bara ett snabbt dopp.


Elisabeth har skaffat en valp, och jag är grön av avundsjuka!!! En goldenkille som heter Rex, och är så otroligt söt och mysig.

  

Coolaste killen i gänget!


Vi går våra promenader på måndagar och leter checkpoints. Så roligt när vi gör det tillsammans och hjälps åt. Dom är ganska svåra att hitta ibland, och då är det bra att vara flera som letar!

     

Jag försöker också bli bättre på att fota. Läser kurser i datorn och tränar på mina kompisar och Ila förstås.

Jag är lyckligt lottad som har så många vänner att göra trevliga saker med. Vänner som får mig att må bra, väljer jag att umgås med.  

Av Monica Johansson - 13 maj 2018 22:37

Så fort det har gått, som alltid! Först kändes våren så seg och långsam, och jag blev trött och less. Fick för mig att kolla hälsan och gick till doktorn. Alla prover var toppenbra!!! Lågt blodsocker, låga blodfetter, onda och goda kolesteroler var bra, sköldkörtelprov ok, inga konstigheter kunde upptäckas på organen och blodtrycket 130/80. Jag hade tidigare kollat benskörhet hos tandläkaren, och jag har ingen benskörhet. Alltså jag är frisk som en nötkärna! Ja min astma och artros får jag ju dras med. Det får väl inte vara för bra, för jag har blivit pollenallergisk. Det hjälper bra med nässpray, ögondroppar och piller.

Men så kom våren med en rasande fart! Och det är konstigt att man blir lika förvånad och förundrad varje gång! Jag har ju varit med om några vårar vid det här laget!

Is och snö fanns det gott om långt in i april.


Sen kom vårfloden!


 

  Och vi gjorde många härliga vandringar


     



Ovido - Quiz & Flashcards