detskavagottoleva

Alla inlägg under januari 2019

Av Monica Johansson - 26 januari 2019 17:14

Uppskattad träning av både hundar och människor! Härlig vinterdag!

                           


Lite fri lek efter träningen!

             

Av Monica Johansson - 25 januari 2019 22:18

I dag har det snöat, så där fin och lätt snö. Det är c:a -4 grader! Elisabeth och jag åkte till skogen och förberedde en patrullstig! Vi fick pulsa en del och hundarna for omkring som snömonster! Och vackert idag med! Tog inte med stora kameran på promenaden, så det blev några bilder med mobilkameran. När vi kom tillbaka till bilarna tog jag några bilder på hundarna innan vi fikade!

               

Av Monica Johansson - 24 januari 2019 18:24

Nu har vi fått vinter, och det är ju väldigt härligt! Ljust och rent, även om inte solen skiner varje dag! I söndags då tittade solen fram och vi åkte till Bredsand för att kolla isen. Det var en rundbana plogad och det gick bra att gå på den och även vid sidan av, inte så mycket snö! 

     

Bilen måste ju också skötas om, så den fick en dusch före besiktning. Gick igenom utan anmärkning!

 

Vi tränar hundarna i inomhushallen på klubben ibland, när det är kallt eller regnigt ute! Men efteråt kan vi köra ett kort pass utomhus också, idag fick dom busa istället!

   


 

Idag var det kallt, -9 grader och dimma. Jag fick för mig att fota lite, eftersom jag tycker att det är så vackert med dimma och dis, och idag var det även rimfrost i träden! Kanske att det var lite väl disigt, för att få de bästa bilderna men här är några smakprov!

                   

Den här bilden är tagen från mitt sovrumsfönster!


Jag måste ju också fota min ständiga följeslagare, min goa Ila!

             


Om du gillar min blogg och vill se mina inlägg, så ge en kommentar så kan jag avvisera dig nästa gång jag skriver i bloggen! Jag kommer inte att lägga ut på FB varje gång som jag skriver i den! 

Av Monica Johansson - 18 januari 2019 00:17

Igår valde vi att ha vår lydnadsträning i inomhushallen vid vår klubb. Vi var 5 personer och 6 hundar så det blev en bra störningsträning. Vi tränade på kontakt, en del tricks, "härma" och lite allt möjligt! När jag fotade låg Ila bredvid mig, så hon kom inte med på en enda bild, men vi tränade vi också! Jag har inte fotat så mycket inomhus men nu tog jag chansen och några bilder är jag riktigt nöjd med, och andra är informativa och har ändå ett värde!

                                             

Av Monica Johansson - 15 januari 2019 19:26



Passade på att fota Lottas hundar i dag när jag var där på lunch och promenad. Ljuset var väl inte det bästa, lite lätt dis och sol. 


Morris


   

       

  Dante

     

Mitch

 

Dante älskar att rulla sig!

   

  Morris gillar att springa!

Ovido - Quiz & Flashcards