detskavagottoleva

Alla inlägg under september 2020

Av Monica Johansson - 19 september 2020 22:50

Efter en del funderingar på hur jag skulle spendera denna fina sensommardag, bestämde jag mig för att utforska nya marker. Jag hade gått på den här stigen på allmänningen en gång med Merja och Lillis, men då utgick vi från Lillis. Nu letade jag mig fram genom Hällby. I dom här skogarna jagade Leffe och hans pappa på 60 - 70 - talet. Jag var ofta med vid utfodring av rådjuren under vintern. Då fanns inte motorvägen som skär rakt genom skogen. 

Ila och jag kom ganska raskt fram till "Bolla-Lisas hög" som vi sa på den tiden. Nu heter den Mångelskhögen!

                     

Av Monica Johansson - 12 september 2020 17:44

Det här gänget tillbringade några dagar vid Grövelsjön, tre dagsvandringar och resa upp och ner! Vi hade riktig tur med vädret, inget regn!! Blåsigt sista dagen men men ...

Några bilder har jag knyckt av Irene!!!

 

Vi bodde fint i den här stugan!

   

 

    

Första vandringen gick upp på Blåkläppen. Startade vid Grövelsjöns Fjällstation.

               

 



 

           



Vi hann med ett besök vid Sjöstugan också!


Vandring nr två gick till Silverfallen.

     

 

     

Fick inte så bra bilder på Silverfallet, men det skymtar här!

           


     

Tredje vandringen gick till en fjällsjö. Tillbakavägen letade vi oss fram till en annan led som vi följde tillbaka

till Lövåsen, där vi hade startat. Det blåste som tusan!

   

 Ila spanar på renarna!

 

 

                   

Grannar med oss fanns en gård med Alpackor och vi gjorde naturligtvis ett besök där!

     

På "vår" gård fanns det här vindskyddet!

         

Lite lek vid stugan!

 


Rastade vid en "Lägerplats" utmed Dalälven!        

Sista rastningen!

    

Av Monica Johansson - 12 september 2020 12:52

Efter den kalla Julimånaden kom äntligen värmen tillbaka i Augusti! 

Min födelsedag firade jag med fika i Drömparken för mina barn, barnbarn och syster med respektive. Vädret var perfekt och fikat gott! Det blev några sköna timmar i parken som vi avslutade med Åpromenad.


               



Nu blev det badväder igen!

Ann-mari och jag badade vid koffsan på min födelsedag!

     


Sen hade Merja och jag en badhelg!! Fredag badade vi vid Koffsan, lördag vid Hökåsengropen och på söndagen åkte vi till Tortunagropen.

   

Nästan ensamma när vi kom till Hökåsengropen, men snart var stränderna fulla med folk!

 


 


Likadant vid Tortunagropen! Lugnt när vi kom och sen blev det nästan trångt på den lilla stranden! De flest

låg ändå på berget och hoppade i plurret.     

   


Träningsdagar vid Lötsberga. Vi hann med både spår, lite sök, lydnad, kong/eucalyptus-sök, uppletande och

klicker för mattarna. Dessutom hade vi trevligt, åt och drack gott och myste! 

 


                 


Spår med Jenny och Irene

       


Skogspromenad med Elisabeth och Sven-Åke i Rönnaskogen.

   


Bad vid Äppelnäsgrund, Irene, Ulf och jag.

                  

Fika med Henrik och Kajsa utanför lasarettet.

 

Ovido - Quiz & Flashcards