detskavagottoleva

Alla inlägg under mars 2018

Av Monica Johansson - 25 mars 2018 23:08

I går var jag på klubben och lyssnade på Gunnar Langneström, när han föreläste om spår! jag blev så inspirerad att i dag gav jag mig ut på kyrkåsen och lade ett kort (200 m) spår med fem små apporter. Underlaget var grus, torrt gräs, jord, snö och issörja. Liggtid 1 timme. Så glad hon blev, min lilla spårstjärna, och spårade så himla fint! 

 

Fem små apporter ... alla hittades! 



 

Nöjd - skönt att vila i solen! 


Fika hemma på balkongen!


 

Skönt!!!  



Av Monica Johansson - 24 mars 2018 23:34

Nu har vi snart bott här på Parkgatan i två år. Jag trivs riktigt bra, och kan göra precis vad jag vill. Ila blir 6 år den 30 april och är pigg och glad. Vi är med i en träningsgrupp som tränar tisdagar i skogen och torsdagar på klubben. Vi har väl inget särskilt mål med vår träning, bara att det ska vara kul för oss båda! Ila minns ju bra det hon har lärt sig så vi försöker att hålla den nivån och kondition.

Jag tränar på Friskis & Svettis två ggr i veckan tillsammans med Ann-mari. Jag har precis genomgått en gråstarroperation på båda ögonen och ser nu utan glasögon. Jätteskönt!

Nu är det snart Påsk så i veckan ska jag förbereda en äggsexa här hos mig på långfredag. 

Det är fortfarande snö och is kvar på marken, så våren dröjer. Det har varit många fina vinterdagar som vi har kunnat njuta av. Långa vandringar med matsäck har det blivit, både på mälarens is och på land.

Några bilder från januari - mars.

                   

Ovido - Quiz & Flashcards