detskavagottoleva

Alla inlägg under januari 2016

Av Monica Johansson - 6 januari 2016 22:28

Det blev lugna helgdagar för oss. Umgänge med nära och kära under juldagarna kändes fint. Sally var hos oss så vi tog långa promenader och hade det allmänt mysigt.

Sen blev jag sjuk och kunde inte fira nyår som var tänkt. Men skönt att vara hemma med min hosta och snor. Och det det blev ett nytt år i alla fall!  


Ett nytt år igen! Det går fort nu, när man vill att det ska gå sakta. Det är ju inte så kul att bli äldre längre. Nytt år, då ska man ha nya mål! Jag började året med att klara av min dos av influensa. Däckad i en vecka har gjort mig stel i lederna och tjock om magen. Men nu är jag på fötter och ska anstränga mig för att komma iform igen! 

Ila har ju haft tråkigt när jag har varit sjuk, men jag har pallrat mig ut på golfbanan så att hon har kunnat springa av sig det mesta. Jag har också gömt saker i gräset som hon har fått leta på, och några andra övningar som inte är så ansträngande för mig.

 

Men hon har tyckt att det har varit i snålaste laget! 

 

   

Det har blivit en ganska lång vila från träning, först helgerna och sedan min oförmåga. Så nu är det dags att ta nya tag!

Det började ju bra med sökträning i dag. Lite i kallaste laget kanske. Inte för träningens skull, men förIla att ligga i bilen och vänta på sin tur! Men hon var varm och go när jag plockade ut henne ur filtar och täcken. Och som hon jobbade! Taggad till tusen och motivationen på topp. Likaså jag! Det blev träning när den är som bäst. I morgon har vi bokat ett lydnadspass med kompisar.

Ja vad har vi för planer inför 2016 då?

Först och främst ska vi satsa på bruksspår elitklass. Funderar också på att anmäla till Nordic Style. Patrull högre klass finns också med i planeringen. Tyvärr finns inte så många tävlingar i den grenen. I söket har jag i dagsläget inga ambitioner på att komma till tävling. Lydnadslydnaden klass 3 får vänta, känns inte alls lockande just nu. Men jag tränar ändå en del moment som fjärrdirigering, rutan och sittande i grupp.


Brukset ligger ju mig varmt om hjärtat, så nu gäller det att vi får ordning på brukslydnadsdelen. 

Lydnaden den går lite upp och ner, och jag tappar glöden emellanåt. Och det märks direkt på Ila! Men jag har peppande träningskompisar som tur är! Och så tar jag hjälp av en tränare lite då och då! Under december har vi jobbat extra med apporteringar och inkallningar som jag tycker att vi fått till riktigt bra. Fria följet har vi också ägnat oss åt, men där tycker jag inte att vi gått framåt. Så nu blir det träning i fria följet och framåtsändandet och kryp i första hand.

Min träning på Friskis & Svettis har också blivit störd av helger och sjukdom. Ska bli riktigt skönt att komma igång igen!

Ovido - Quiz & Flashcards