detskavagottoleva

Alla inlägg under juni 2019

Av Monica Johansson - 27 juni 2019 22:33

Idag har jag fotat jättesöta boxervalpar vid Florramitz kennel! Det var inte lätt att fota dessa spralliga yrväder, som gärna ville leka med mig, och var nyfikna på kameran! Men några bilder fick godkänt!

           

Av Monica Johansson - 25 juni 2019 22:15

I dag träffades vi några kompisar för att träna våra hundar, och för att låta dom leka och bada! Vi valde att träna stadga, dvs att hunden ska stanna på plats även när det händer roliga saker omkring. Därefter lite  apportering och uppletande av föremål. Sen var det dags för fri lek och bad, och fika för folket!

     



 


 


     


 

 


           

Av Monica Johansson - 25 juni 2019 22:00

Det är så rogivande att ta en kvällspromenad med Ila och kameran! Dessa ljusa, ljumma  sommarkvällar gör mig så varm inombords! 

                             

Av Monica Johansson - 23 juni 2019 17:44

I dag var Gunilla och jag till Härkeberga och njöt av all musik som strömmade ut från varje buske! Ila och lilla Pelle var också med. Pelle som bara är 13 veckor, blev alldeles yr i mössan och sååå trött, av alla intryck!

 

 

       
 

Av Monica Johansson - 17 juni 2019 08:38

När det har varit så här varmt, så har vi åkt och badat! Mest på Härjarö men även Koffsan. Eftersom min axel inte är i full gång, så kan jag inte simma, och då vill jag ha fast botten under fötterna. Det är bäst med en sandbotten då! Vi har också träffat lilla Pelle igen!

- Nå, blir det nåt bad då? -


 

  Äntligen!!!


 

  Hämta lilla dummin, ---


   

  --- tillbaka till matte!


Efter badet så solar vi en stund, eller hur?


   

  När matte lämnat bädden ....


Pelle: Vad gör du Ila?

Ila: Jag äter gräs, du behöver inte bry dig!!!


   

  Sötaste lilla valp!



Av Monica Johansson - 12 juni 2019 16:12

När jag åker till Lotta brukar jag fota hennes hundar, om jag har kameran med mig. I dag hade jag kameran med mig, men blev så imponerad av hennes trädgård, så det blev bara bilder på blommor! 

                           

Av Monica Johansson - 9 juni 2019 14:12

Nationaldagen och Pingstafton tillbringade Merja och jag på Härjarö med sol opch bad! Badtemperaturen var från 16 grader på torsdagen till 19 på lördagen! Underbart att bada med hundarna i det ljumma vattnet! 


                 


Bilder från mobilkameran

     

Av Monica Johansson - 2 juni 2019 16:13

Passade på att fota lite vid tävlingarna vid EBK i fredags. Bilderna i skogen blev inte så lyckade, men jag tar med några ändå! 

   

Duktiga hundar letade saker och lämnade till matte/husse.


Skydd, elitklass 

       


Mondioring

     


           

     


Ovido - Quiz & Flashcards