detskavagottoleva

Alla inlägg under januari 2021

Av Monica Johansson - 31 januari 2021 20:39

En månad har redan gått på det nya året! I morgon är det Februari! 

Så kom vintern, nu i slutet av Januari!!! Idag var det -12 g hos mig, men på Korsängen hos Kajsa var det -19 g. Ila och jag tog en promenad till Nynäs, där vi fikade på en bänk. På hemvägen slank vi in hos Kajsa o Stefan i deras trädgård! 

 

Vårat nya fina badhus.

     



 

Så här vacker var himlen i går kväll!!! Fotat från min balkong!

Av Monica Johansson - 30 januari 2021 14:11

Så efterlängtade dessa soliga dagar! En promenad med Tassar o Tår i Fagerskogen med långfika i solen efteråt! Åhh! 

 

 


Vi fick möjlighet att träna sök i en lade med massa prylar. Jag valde att köra kongsök där, spännande med ny miljö! Ville också se hur modig hon är i ett rörigt utrymme! Lite försiktig är hon men hyfsat modig också!

Hon fick hoppa på plastsäckarna för att komma upp på däcktraven, och det klarade hon galant! Väl uppe markerade hon kongbiten som låg där! 

   

Fin markering! Kongbiten ligger i koppen!

 

Vi fick träffa lilla valpen Fanny för första gången!


Elisabethoch jag gick en solig promenad runt Östra fältet.

     

Idag, lördag, blev det lite kul vid klubben!

 

   

     

Hästarna ville också vara med!

Av Monica Johansson - 19 januari 2021 22:10


 
  Nu lägger vi lite krut på specialsök, röd kong. Vi fick möjlighet att träna i en maskinhall, och det var suveränt! 


  Det gav mersmak, så vi hyrde Vela sökhus och tränade där i en timme! Hon börjar bli riktigt bra på att söka och    göra fina markeringar!

         




Av Monica Johansson - 13 januari 2021 20:49

Redan 13 januari! 

Nu har snön kommit, i allafall lite grann, så det är vitt och ljust och i går fick vi t o m solsken! Skönt att slippa det gråa, mörka och skitiga som har varit så länge!

Ila och jag tränar på med markeringar på röd kong, och även sök! 

 

Efter att ha haft besvär med mitt vänstra knä så har vi nu börjat med lite längre promenader.

   

Och så en dag så såg det ut så här i lilla parken utanför mig!!!

 

I går, den 12 januari, hade Tassar o Tår sin första promenad i år. Vi träffades på klubben, och bestämde att vi skulle gå runt Östra Fältet eller Motionsslingan på S1. Eftersom vi var så många som 9 st, så delade vi på oss. Jag och Ila valde Östra fältet med sol och lite blåst! Det var ett bra val, så mysigt med sol!

   

Skönt för hundarna att kunna springa fritt och busa! 

När vi kom tillbaka till klubbstugan fikade vi i solen på altanen. Vi planerade också för kommande vandringar.

 

I dag tog Kajsa och jag en promenad runt golfbanan. Ingen sol men skönt ändå! Mysigt på tu man hand med

dotter!

   


Av Monica Johansson - 7 januari 2021 19:49

Inte mycket till vinter denna december. Men vi har varit aktiva med våra hundar. Irene och Ulf har bjudit in till aktiviteter hemma hos dem i Kung-Husby vid flera tillfällen. Det har blivit personsök i trädgården med alla uthus. Jättefin skog för promenader också. Sen har vi grillat, käkat räkmacka, jultallrik och gulaschsoppa. Vi förstår att roa oss i dessa corona-tider.

               

Ila och jag har gått på kurs också! Vi håller på att lära oss riktigt säkra markeringar vid kongsök! Eftersom vi sysslat med Nosework tidigare och där är det inte lika viktigt med markeringarna, är det ganska svårt för Ila att lära om! 

     

Tassar o Tår har haft sin traditionella julfest i skogen med paket som hundarna får leta rätt på! Mycket uppskattat! Mattarna o hussarna fikar och grillar korv.

         

En dag var vi med retrievergänget på apporteringsträning!

 

Tur att man är van att umgås utomhus! Vi brukar ju alltid fika i skogen när vi tränar hund eller är på promenad.

  Här med Merja och Bertil!

 

Kajsa blev sjuk dan före julafton, så dom kunde jag inte träffa alls. Bestämde träff med Isak på kyrkåsen dagen före julafton. Strålande sol för en gångs skull, underbart! Vi satt på en bänk och pratade och njöt av ljuset!          

Tim och jag träffades på annandagen i Mel's Garage och tog en fika där. Vi var nästan ensamma där. Mysigt med en egen stund med barnbarnbarnen!          

Promenader har vi varit på , både med sällskap , och bara Ila och jag! Här några bilder från vattenparken.

   


  Och några julklappar blev det också!

      

Ovido - Quiz & Flashcards