detskavagottoleva

Alla inlägg under maj 2019

Av Monica Johansson - 24 maj 2019 00:17

Pelle, dvärgschnauser, 9 veckor gammal.

           

Mollie, schnauser, 9 år.

Av Monica Johansson - 23 maj 2019 23:48

Appelltävlingar för sök- och spårhundar.

Bilder från spårmarkerna.

               


Vid klubbstugan var det full aktivitet, nästan fullt på parkeringen och grillen igång. På appellplanerna pågick lydnadsprogrammet för fullt! Även lydnadsklasserna tävlade denna dag, men där hann jag inte med att fota så mycket.

               

Lydnadsklass 2 

Av Monica Johansson - 23 maj 2019 23:39

Fotade en massa trevliga hundar på tävlingen, och här visar jag ett urval av mina alster. Några människor kom också med!

                         


Av Monica Johansson - 23 maj 2019 23:19

Ibland när Lotta jobbar åker jag  och rastar hennes hundar. Det är så mysigt i hennes trädgård!

     


Ila och jag åkte till Härjarö en dag. 

     


Måndagsvandring vid Parnassen och Hjälstaviken.

   


Långpromenad Grillby - Ekolsund t o r.  Passerade Mångelskhögen (Bolla-Lisas hög)

     


Vårfint på min balkong

   

 


Vattenparken

   

Av Monica Johansson - 23 maj 2019 22:42

Måndag 29 april

Vårat vandringsgäng som vi kallar "Tassar o Tår" gör utflykter varje måndag. Vi försöker hitta nya platser att besöka, men ibland vill vi återvända till något ställe som vi gillade. Nu åkte vi till Fånö igen för att se bokskogen grönska och njuta av den vackra naturen och alla blommor.

         


Den 30 april fyllde Ila 7 år. Födelsedagen firade vi hos Ilas kompis Leja och hennes matte o husse. Hundarna lekte i trädgården och vi hade en fin dag i solen. Gott fika och godis till hundarna förstås! 

     


Ovido - Quiz & Flashcards