detskavagottoleva

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2019

GOTLAND

Av Monica Johansson - 5 oktober 2019 17:56

Gisela och jag åkte till Gotland och bodde i Giselas sons lägenhet i Visby! Det visade sig vara en riktigt mysig lägenhet! Efter att vi packat upp tog vi en promenad i Visby!

       

Det var livat i hundsalongen, men det hindrade inte mig från att somna!

     

Här bodde vi!

   

   


     



TISDAG

Vandring vid Högklint och Södra Hällarna.

     

 


   

Några regnstänk ...


               

        

Murgrönaskogen

 

 

   

Tyvärr slutade dagen lite tråkigt, då Ila hade skadat en klo! Det blev ett besök hos veterinären!

 


ONSDAG

Ila är pigg, men har tassen i bandage. Vi bestämmer att ta det lite lugnt, börjar med en resa till Lummelundagrottorna. Promenerar lite i parken, men går inte in i grottorna! Det blåser rejält från havet!

Vi har fått erbjudande om att delta i Noseworkträning i Nyhamn. Vi åker dit och funderar hur det ska gå för hundarna att nosa i denna blåst! Men det går förvånansvärt bra! Ila som inte har tränat NW på länge, och dessutom med tassen i bandage! Hon jobbar så fint!

Sen bar det av till Visby BK, där vi hade bestämt träff med Jenny! Trevligt värre blev det, med fika och träning (Jenny&Syra).


Det blåste friska vindar utanför Lummelunda, vågorna gick höga!

       

Gamla ingången till Lummelundagrottorna, används ej idag!


   


 Nyhamn

         


TORSDAG

Vi åker tvärs över ön till Roma kloster, Katthammarsvik och Grogarnsberget mm. 

         

Åh jisses så god den strömmingen var!!!


                       

FREDAG

                                                    


LÖRDAG

Fårö

                         


Blå lagunen

   


 


                           


Stora Gåsemora hade ingen mat kvar åt oss, men vi fick smaka världens godaste äppelkaka med vaniljsås! Lyxvariant till ett humant pris! 

               


SÖNDAG

Visby

                                 


MÅNDAG

Hemresan

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Johansson - 5 januari 2023 00:48

År 2022 Som jag minns vintern, från januari, så var det isigt och halt mest hela tiden! Jag längtade till våren och torr barmark. Jag kunde inte gå normalt, utan spände mig för att inte halka, fast jag hade icebugs på mig! Vid ett tillfälle så raml...

Av Monica Johansson - 5 januari 2023 00:18

Nej nu går det inte bra! Man brukar säga att en olycka kommer sällan ensam, och det verkar stämma för mig, nu i alla fall! 1. Den 29 november förra året lämnade jag in min nya TV som hade skadats vid uppställningen. Den har jag ännu inte fått tillbak...

Av Monica Johansson - 8 december 2022 19:36


Ja här är vi nu, lite virriga i dimman! Få se när jag får lust att skriva igen??  ...

Av Monica Johansson - 8 december 2022 19:25

17 December 2021  Så har jag fått igång min blogg. Vart tog dom vägen? Alla tankar som jag hade ... Dom kommer väl ! I år skickar jag 3 st julkort med posten. Det blir färre för varje år! Men jag skickar ju på olika sociala medier, så det är många s...

Av Monica Johansson - 8 december 2022 19:21

Januari 2022 Då har det blivit ett nytt år igen! Jag känner mig lite bättre i kroppen, tack vare att jag tränar regelbundet. Försöker att gå ner i vikt några kg, men det går trögt. Är så sugen på kvällarna, det är det som är problemet. Annars äter ...

Ovido - Quiz & Flashcards