detskavagottoleva

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Monica Johansson - 6 februari 2015 22:15

SOLEN, den gör något särskilt med oss människor. Det är så tydligt att vi påverkas av solen! När solen skiner och jag går på promenad, då ler alla människor som jag möter! Antagligen ler jag själv också! Folk blir trevligare i trafiken också! Det är så lätt att gå och stegen känns inte alls så tunga som dom kan göra i gråväder. Och jag blir så lättsam och lekfull med min hund Ila. Men hon är ju alltid glad, även om det blåser småspik! Hon är ju så tacksam att leka med för hon uppskattar det verkligen. I dag skulle vi rasta grannens hund Sally, och det blev ju en glädjestund för båda hundarna!

 

Ståtliga Sally, jämngammal med Ila och dom har varit de bästa vänner sedan de var små!

Hej kompis!

 

Så härligt att busa runt i snön!

Min syster fyller år i morgon, så vi åkte ut och grattade henne idag, för imorgon åker hon bort med sina barn och firar. Vi tog en promenad, men just då gömde sig solen bakom några moln. Den kom fram igen när vi kom tillbaka . Men det var ett härligt promenadväder ialla fall!

 

 

Vilka snöhögar det har hunnit bli! Nu är det riktig vinter!

Fika på furstukvisten ger en känsla av att våren inte är så långt borta!   

Ovido - Quiz & Flashcards