detskavagottoleva

Alla inlägg den 19 februari 2015

Av Monica Johansson - 19 februari 2015 22:52

Då klarade jag mig inte längre då! Det är inte ofta som jag är sjuk, men nu har jag fått någon sorts infektion som sitter i luftrören. Får hostatacker och andnöd, men är för övrigt pigg. 

Elisabeth och jag hade bestämt att anmäla oss till lydnadstävling, så i söndags var vi till Eskilstuna. Tävlingarna gick i två ridhus i Älunda. Ila och jag tävlade i lydnadsklass 3. Vi gjorde den sämsta tävling som jag någonsin gjort! Den tävlingen vill jag glömma!!! Nej inte riktigt - det finns saker som jag ska ta med mig i min fortsatta träning. 

I tisdags hade vi årsmöte på Brukshundklubben. Jag hade haft en del arbete med förberedelser, och fixade också fika på kvällen. Halva styrelsen byttes ut, jag sitter kvar som sekreterare ett år till. Det blev ett riktigt trevligt möte med god stämning. Några hade fixat till ett lotteri och jag vann en tub med tennisbollar. Vandringspriser delades ut och Ila blev bästa spårhund och bästa bevakningshund. Och hon blev även andra bästa brukshund. Då har vi lite att leva upp till i år! 

Efter mycket övervägande bestämde jag mig för att kastrera Ila. Efter löpen blev hon deprimerad och håglös i drygt två månader. Inte roligt att ha en hund som inte ens viftar på svansen. Det har blivit värre för varje löp. Så i onsdags var det dags! Så skönt att det är gjort, för jag var lite orolig innan. Men nu ligger hon här bredvid och sover sött med sin tratt på huvudet. Eftersom jag inte är bra i luftrören, så passar det så bra att vi slappar i soffan på dagarna och tar kort-korta promenader.

Hon ser lite ynklig ut, med den stora tratten på sig.


 

Ett litet operationsår på 3 cm bara.

 

Här myser vi i soffan, utan tratt på huvudet! Vi tittar på skid-VM.  


Ovido - Quiz & Flashcards