detskavagottoleva

Alla inlägg den 29 juni 2015

Av Monica Johansson - 29 juni 2015 00:58

I lördags morse packade jag ryggsäcken med fika, badgrejer, träningsprylar och kameran. Solen sken och det kändes som sommar på riktigt! Bäst att passa på att njuta av det vackra vädret tänkte jag. Först ett träningspass med Ila, Elisabeth, Judie och instruktör. Jag ville träna på att höja aktivitetsnivån hos Ila och att hon ska kunna  hålla kontakten med mig utan att störas av annat. Fick med mig bra övningar att träna på hemma. Inspirerad och vid gott mod åkte Merja och jag med hundarna till Fånö. Där badade vi (inte jag) och myste i solen med lite fika.

     

Efter badandet tog vi en promenad, bl annat i bokskogen.

   

På hemvägen köpte vi thaimat och åkte hem till mig och satt ute och åt. Glass och paj till efterrätt!

 


Eftersom det var lovat fint väder även på söndagen så bestämde Merja och jag att vi skulle ha en heldag på Härjarö. Så det var till att packa matsäck och badgrejer igen! Och vi fick en helt fantastisk dag! Lillis och Bozza gjorde oss också sällskap. 

 

Ila och Dyrka spanar ut över Mälaren!


Här badar till och med jag! Fast det var bara 17 grader i vattnet. 


 

Bozza, Dyrka och Ila.


     

Så avslutade vi dagen med en promenad !  

Ovido - Quiz & Flashcards