detskavagottoleva

Alla inlägg den 3 april 2019

Av Monica Johansson - 3 april 2019 22:39

Efter sju veckor med armen fixerad i bandage efter axel-operationen, kan jag använda högerhanden igen. Nu kanjag skriva som folk och använda datorn! 

Operationen var omfattande, men gick mycket bra enligt doktorn. Jag kommer att bli helt återställd! 

   


Under de här veckorna, som gick förhållandevis fort, har jag försökt att leva så normalt som möjligt. Ila var borta första veckan, sedan kom hon hem, och det har gått bra med henne. Hon är snäll och lydig. Hon har fått sitta stilla när matte låser/låser upp dörren, plockar bajs och vid bajstunnan mm. 

Jag skaffade en cape, som var lätt att ha på över bandaget.

   


Vi har också hängt med kompisarna på promenader och varit med på träningar efter bästa förmåga.

     


Min familj, min syster och mina kompisar har varit fantastiska och hjälpt mig med det jag inte klarat. T ex tvätta håret, bädda rent i sängen, klippa klor och borsta Ila, dammsuga, handla, skjutsa,  bjuda på mat mm 

   


Nu är det rehab som gäller! En gång i veckan hos sjukgymnast och flera gånger /dag hemma. Det ger effekt!

Jag har saknat att inte kunna fota med min kamera, men idag var jag ute med Ila och kameran på golfbanan.

                      



Ovido - Quiz & Flashcards