detskavagottoleva

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

I dag sover hundarna rusk ...

Av Monica Johansson - 24 juni 2015 11:18

I går kom Sally till oss. Hon ska bo här medan hennes familj är på semester. Ila och Sally har känt varandra sedan de var valpar, och trivs fint ihop. 

 

Ila och jag har precis vilat upp oss från midsommarfirande på Tånga Hed. Torsdag till söndag var vi där tillsammans med "hundfolk" från Varberg och Göteborg. Intensiva dagar med bra hundträning och trevliga kvällar med god mat, lekar, tävlingar och musik med allsång! Ila och jag tränade patrullering och spår. Inte trodde jag att hon skulle minnas så mycket från patrullhundsträningen förra sommaren, men hon kom ihåg och var riktigt taggad och uppmärksam! Vi provade också på "Nose Work", en ny sport för oss. Den verkar också passa Ila bra, för hon lärde sig fort och jobbade lugnt och koncentrerat. 

Eftersom det var midsommarafton så plockade vi blommor ... 


 

... och band kransar! Anna-Karin var en fena på det!

   

Titta så fint!


För säkerhets skull så dukade vi och åt inomhus, för vädret var inte så pålitligt! 

 

... musik, dans och allsång förhöjde stämningen!

 


 

 

Men vädret blev bara stabilare ju längre kvällen led, och när vi traskade hemåt (till vandrarhemmet) så var himlen nästan molnfri!

Merja och jag började alla mornar med en timmes promenad med hundarna. Vid den promenadslingan gick hästar, får och kor i hagarna bredvid.

 

Ila hälsar på den minsta lilla hästen!

Jag är så glad och tacksam för att jag fick vara med på detta träningsläger! 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica Johansson - 5 januari 2023 00:48

År 2022 Som jag minns vintern, från januari, så var det isigt och halt mest hela tiden! Jag längtade till våren och torr barmark. Jag kunde inte gå normalt, utan spände mig för att inte halka, fast jag hade icebugs på mig! Vid ett tillfälle så raml...

Av Monica Johansson - 5 januari 2023 00:18

Nej nu går det inte bra! Man brukar säga att en olycka kommer sällan ensam, och det verkar stämma för mig, nu i alla fall! 1. Den 29 november förra året lämnade jag in min nya TV som hade skadats vid uppställningen. Den har jag ännu inte fått tillbak...

Av Monica Johansson - 8 december 2022 19:36


Ja här är vi nu, lite virriga i dimman! Få se när jag får lust att skriva igen??  ...

Av Monica Johansson - 8 december 2022 19:25

17 December 2021  Så har jag fått igång min blogg. Vart tog dom vägen? Alla tankar som jag hade ... Dom kommer väl ! I år skickar jag 3 st julkort med posten. Det blir färre för varje år! Men jag skickar ju på olika sociala medier, så det är många s...

Av Monica Johansson - 8 december 2022 19:21

Januari 2022 Då har det blivit ett nytt år igen! Jag känner mig lite bättre i kroppen, tack vare att jag tränar regelbundet. Försöker att gå ner i vikt några kg, men det går trögt. Är så sugen på kvällarna, det är det som är problemet. Annars äter ...

Ovido - Quiz & Flashcards